Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Účinná ochrana pokožky pri športovej aktivite: Od makeupu po hydratáciu

reklama:
Účinná ochrana pokožky pri športovej aktivite: Od makeupu po hydratáciu
Účinná ochrana pokožky pri športovej aktivite: Od makeupu po hydratáciu Foto: www.freepik.com

Aj keď cvičenie môže spôsobiť určité kožné komplikácie, ako sú vyrážky alebo podráždenie, existujú jednoduché spôsoby, ako ich predísť a udržať pokožku zdravú. V nasledujúcom článku vám predstavíme efektívne rady, ako sa chrániť pred negatívnymi účinkami potu počas fyzickej aktivity.

Cvičenie je základným pilierom zdravého životného štýlu, ale pre niektorých môže byť spojené s nepríjemnými kožnými problémami. Pocit z potenia je prirodzený, ale pre mnohých predstavuje prekážku kvôli obavám z vyrážok a podráždenia pokožky. Nebojte sa však, pretože aj pri intenzívnej aktivite môžete svoju pokožku chrániť účinnými spôsobmi.

Základné pravidlá pre zdravú pokožku pri cvičení:

  1. Bez líčidiel: Pred cvičením odstráňte všetku kozmetiku. Póry sa počas cvičenia otvárajú a make-up môže spôsobiť ich upchatie. Ak si neviete predstaviť cvičenie bez make-upu, použite aspoň vodoodolnú riasenku a balzam na pery.
  2. Dôkladné umývanie: Najmä ak pracujete v prostredí, kde je prítomná väčšia nečistota alebo mastnota, je dôležité pred cvičením si dôkladne umyť tvár, aby ste zabránili upchatým pórom a vzniku vyrážok.
  3. Používanie čelenky: Čelenka môže efektívne zachytiť pot pri línii vlasov a zabrániť jeho stekaniu do tváre, čo pomáha ochrániť citlivé oblasti ako T-zónu alebo bradu pred podráždením.
  4. Ochrana pred slnkom: Pri vonkajšom cvičení je dôležité chrániť pokožku pred škodlivými slnečnými lúčmi použitím opalovacích krémov alebo oblečenia s UV ochranou.
  5. Výber vhodného oblečenia: Vyhnite sa oblečeniu, ktoré by mohlo dráždiť pokožku trením. Funkčné materiály dokážu lepšie odvádzať pot a znižujú riziko podráždenia.
  6. Hygiena po cvičení: Po cvičení sa osprchujte a oblečte sa do čistého oblečenia. Vlhké prostredie môže byť ideálne pre rast baktérií a plesní, preto je rýchle preobliekanie dôležité.
  7. Hydratácia: Nezabúdajte na dostatočný príjem tekutín, ktorý pomáha hydratovať pokožku zvnútra a zachováva jej svieži vzhľad.
reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 14. mája 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.